het leven zoals het is; Nkrumah University College

16 augustus 2012 - Kabwe, Zambia

Het is alweer een kleine week geleden sinds mijn laatste blogbericht.

Mijn laptop batterij is een beetje moe, dus ik zal snel moeten zijn.

Zondag deden we een daguitstap naar een moeras "in de buurt".. Vier uur in een taxibusje op zeer slechte wegen, om verwelkomd te worden door tipsy dorpsbewoners die met roeispanen vochten, allemaal even bereid om ons met een bootje op hun moeras te voeren. Een zeer ontspannend tochtje, jammer genoeg zonder ontmoeting met een krokodil (ze hadden ons gewaarschuwd voor de mogelijke aanwezigheid van krokodillen)!

Om de dag af te sluiten hebben we een picknick gedaan in the middle of nowhere, bij zonsondergang.

Maandag stond al snel voor de deur, met een hoopvolle glimlach, in die zin dat we hoopten op meer studenten die onze workshops zouden volgen...

Dinsdag bracht voorspoed met zich mee voor mezelf.. Enkele studenten kregen een opdracht over moraal en morele ontwikkeling van kinderen. Ik heb de rest van de week met deze studenten gewerkt rond de algemene basisbegrippen in de moraalwetenschappen en richtlijnen gegeven voor hun taak. Zeer interessant voor mij!

Gisteren ben ik ook op stap geweest met nog twee andere educ4all'ers om schoolmateriaal te kopen voor de school voor straatkinderen, waar we volgende week nog de handen uit de mouwen gaan steken ... en we verdwaalden in een volkswijk van Kabwe.. spannend!!

Vandaag is het donderdag en tijd om onze week hier op Nkrumah Collega af te sluiten...want we vertrekken met 7 mensen naar Livingstone namiddag... alwaar we het Afrikaanse wereldwonder - de Victoria Falls - gaan aanschouwen.. en krokodillenparken bezoeken? raften? of gewoon even genieten van het uiterste zuiden van Zambia en misschien zelfs de grens richting Zimbabwe oversteken?!

Meer info daarover volgende week. Zondagavond keren we terug.

Laptop is moe.

Tot nader bericht!!

XX

Lien.

1. Monique Manderick:
    17 augustus 2012
    Hallo Lien !
    Zeer tevreden dat alles goed veloopt voor jullie . Spannend reis dus tussen congo en Zambia ! Ik lees jou avonturen met veel interest en nieuwsgierigheid . Jullie worden nu echte africanen ! Tot binnenkort en nog veel mooie ervaringen ! Dikke kussen van Monique en Patrick.