Team Tanzania vertrekt weldra richting Kigoma

30 juni 2013 - Brussel, België

De zomer heeft het nog moeilijk met haar aankomst in ons land...

Wij* wachten niet langer op een warm België. Wij trekken richting Tanzania om er een maand als vrijwillige coaches/opvoeders/vormers/uitwisselaars aan de slag te gaan in een hogeschool (sociaal werk en lerarenopleiding) en een tehuis voor straatkinderen.

Deze instellingen bevinden zich in Kigoma, bekend om haar National Park waarin Jane Goodall haar onderzoeken naar chimpanseegedrag deed. Maar ook bekend om haar stranden aan het Tanganyikameer, het tweede grootste meer ter wereld. En ook Ujiji, het buurtdorpje van Kigoma is een beroemde plek, aangezien er de ontmoeting van Livingstone en Stanley afspeelde.

Meer toeristische info ga ik hier niet meegeven. De bedoeling is dat we snel vanop locatie kunnen rapporteren. Over chimpansees... Maar liefst ook over de dagelijkse dingen die er ons zullen bezig houden. En over de dingen die we van de lokale bevolking kunnen en mogen leren.

Als jullie benieuwd zijn naar die dingen, kom je best met de regelmaat van de (Tanzaniaanse) klok hier eens kijken.

We vertrekken dinsdagochtend in Brussel om via Qatar richting Dar Es Salaam te vliegen en van daaruit tot Kigoma.

Muzuri Sana!

Salut!

* Lien, Marijke, Jolien, Mathias en Pieter - Team Tanzania van Educ4all vzw